V kríze pomôže predaju nehnuteľnosti správny marketing

Autor: Martin Čapo | 18.2.2013 o 10:58 | (upravené 6.3.2013 o 11:21) Karma článku: 2,95 | Prečítané:  426x

Marketing je to, čo dokáže nehnuteľnosť odlíšiť od konkurenčných ponúk a posunie ju smerom vpred. Tak ako v iných oblastiach je potrebný profesionál.

Takto teda nie.Takto teda nie.
Finančná kríza v roku 2008 dramaticky zmenila pravidlá fungovania realitného trhu,  a to nielen na Slovensku. Neotrasiteľné pravidlo, že ceny nehnuteľností môžu iba rásť stratilo cez noc platnosť. Najzásadnejšie to pocítili práve predávajúci nehnuteľností.

Pred rokom 2008 postačilo, aby si predávajúci napísal súkromný inzerát a všetko bolo vyriešené. Nezáležalo na tom, že jeho inzerát nemal fotky, ani na tom, že cena bola nad úrovňou toho čo akceptuje trh, alebo že nehnuteľnosť bola v zlom stave a na obhliadkach neuprataná. Relatívne rýchlo rastúce ceny a s nimi spojený až nekriticky kupujúci dopyt prekonal aj takéto elementárne nedostatky pri predaji.

Dnešná situácia je však diametrálne odlišná. Za neprofesionálny predaj sa platí. 10 až 20 % stratami na predajnej cene alebo mesiacmi či až rokmi, kedy je nehnuteľnosť nepredaná.
Predaj na trhu kde sú ceny stabilné resp. klesajú si vyžaduje dokonalú prípravu a perfektné prevedenie každého kroku procesu predaja. Či už hovoríme o stanovení ponukovej ceny, úprave nehnuteľnosti, jej prezentácii na internete a v tlači alebo o vedení rokovania so záujemcami, pri každom kroku musí byť predávajúci viac informovaný a urobiť lepšiu prácu ako druhý predávajúci s porovnateľnou ponukou – jeho konkurent.

V tejto situácii stále viac nadobúda význam úloha dobrého realitného makléra. Dovoliť si tvrdiť, že ja ako majiteľ to zvládnem sám je podľa môjho názoru naozaj odvážne. Sám zo skúsenosti môžem potvrdiť, že realitný trh sa tak dynamicky mení, že len 6 mesačná absencia makléra na trhu znamená, že nemá všetky najaktuálnejšie informácie potrebné pre sto percentný predaj. Čo potom situácia majiteľa, ktorý predáva svoju prvú alebo druhú či hoci aj tretiu nehnuteľnosť.

Najbolestivejším bodom predávajúceho v kríze je pritom len jediný fakt, a to že nehnuteľnosť, ktorú mohol predať pred krízou za istú cenu, môže po kríze predať za podstatne menej. Ak sa však zamyslíme, zistíme, že táto strata, aj keď významná, je pre väčšinu predávajúcich len relatívna. Ak prostriedky z predaja nehnuteľnosti investujú opäť do kúpy (väčšej, novšej, či lepšie položenej nehnuteľnosti), stratu, ktorú museli zrealizovať na predaji vykompenzujú ziskom vyplývajúcim z nižšej kúpnej ceny novej nehnuteľnosti. Krízový pohyb ceny sa totiž dotkne obidvoch strán.

Svoj zisk z predaja majiteľ zrealizuje v kríze práve na tom, že svoju nehnuteľnosť predá relatívne lepšie, ako sa predali ostatné porovnateľné ponuky.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico zostáva lídrom Smeru, delegáti podporili aj Kaliňáka

Premiér Fico a minister vnútra kritizovali na sneme aj médiá.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?