Pozor na maklérov s príliš veľkou ponukou nehntuteľností

Autor: Martin Čapo | 27.5.2013 o 9:26 | (upravené 27.5.2013 o 9:37) Karma článku: 6,96 | Prečítané:  1698x

Na prvý pohľad usilovný realitný maklér s veľkou ponukou môže byť v skutočnosti povrchný a nedôsledný. Čím je totiž jeho ponuka širšia, tým menej sa môže každej z nich venovať. Takýto maklér stavia na náhodu, že čím viac nehnuteľností bude ponúkať, tým väčšia pravdepodobnosť, že nejakú z nich predá, no nesnaží sa dosť predať každú nehnuteľnosť z ponuky.

Dobrý marketing pomáha pri predaji. Vedia to aj záujemcovia o predaj nehnuteľnosti. Preto je jedným z ich kritérií výberu realitného makléra jeho marketingový potenciál. Chcem však upozorniť na najčastejšie chyby pri výbere podľa tohto parametra.

Často sa stáva, že predávajúci posudzuje makléra podľa mylných marketingových charakteristík. Ide napríklad o množstvo nehnuteľností, ktoré má v ponuke alebo rozsahom inzercie, ktorými svoju ponuku prezentuje. I tu platí, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita.

Ako prvé je nutné vysvetliť omyl týkajúci sa množstva ponúk. Nie je fyzicky možné, aby jeden maklér kvalitne obslúžil stovky ponúk. Ak má maklér skutočne urobiť pre ponuku všetko, aby sa predala a má to urobiť dobre, vyžaduje si to čas. S množstvom ponúk v jeho portfóliu klesá počet hodín, ktoré môže práci na každej z nich venovať. Jednoduchou skúškou správnosti je, ak si počet pracovných hodín (povedzme, že je maklér neuveriteľne pracovitý a pracuje 60 hodín týždenne) vydelíte počtom jeho ponúk.

Výsledné číslo Vám napovie, koľko času môže vašej nehnuteľnosti venovať maklér, ktorý má 30 a ktorý má 200 ponúk. Veľké množstvo ponúk znamená, že maklér viac hrá na štatistickú pravdepodobnosť úspechu ako na istotu - „Čím viac ponúk, tým väčšia šanca, že niečo predám". Na rozdiel od zásady - „čo vezmem do ponuky, to predám".

Rozsah použitej reklamy tiež môže dať mylnú predstavu, že viac znamená vyššiu šancu na úspech. Viac realitných portálov, viac strán inzercie a pod. Aj keď na celkovom rozsahu reklamy záleží, oveľa dôležitejšie je napríklad umiestnenie, aktualizácia a prevedenie.

V prípade tlačenej reklamy je preto dôležité, aby inzerát vašej nehnuteľnosti nebol v záplave iných ponúk makléra, so zlou fotkou a nedokonalým textom. V prípade internetovej reklamy je dôležité, aby bol váš inzerát dostatočne aktualizovaný a správne napísaný tak, že ho zachytí aj záujemca, ktorý rýchlo prehliada stovky inzerátov nehnuteľností.

Dobrý realitný maklér si viac dáva záležať na kvalite práce, ktorú robí na každej jednotlivej nehnuteľnosti. Kvalita prezentácie každej jeho nehnuteľnosti je pre neho dôležitejšia ako celková prezentácia jeho ako makléra.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico zostáva lídrom Smeru, delegáti podporili aj Kaliňáka

Premiér Fico a minister vnútra kritizovali na sneme aj médiá.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?