Kvalita realitných maklérov sa nezlepší, kým nebude táto profesia celoživotným poslaním

Autor: Martin Čapo | 14.8.2014 o 13:22 | Karma článku: 1,42 | Prečítané:  495x

Prácu realitného makléra môže čisto teoreticky robiť každý, kto má prístup k internetu, mobilný telefón, fotoaparát a zaregistruje sa na inzertnom realitnom portáli. No v skutočnosti je to na kvalitný výkon veľmi málo. Nejde totiž o to vedieť, ako sa robí prevod nehnuteľnosti. Realitný biznis je o tom, dosiahnuť u zákazníka dlhodobú spokojnosť s poskytnutou službou a o z nej vyplývajúcich referencí a opakovanom využívaní služieb. A k tomu ten telefón a internet, ani zďaleka nestačia.

Zastávam pr

eto názor, že táto práca musí byť celoživotnou profesiou. Ten, kto sa jej chce venovať, by mal byť presvedčený o tom, že ju chce robiť 20 a viac rokov. Základným parametrom úspešnosti realitného makléra je dôvera a tú s treba budovať cieľavedome a dlhodobo. Čím je človek starší, tým má viac priateľov a známych. Ak zároveň cieľavedome ako maklér pracuje na tom, aby si vybudoval bázu spokojných klientov po rokoch existuje slušná skupina ľudí, ktorí mu veria. Cieľom je, aby si ľudia predávali telefónne číslo na makléra medzi sebou ako dobrú referenciu. Podobne ako si predávajú kontakty na dobrých lekárov alebo iných odborníkov.

Realitného makléra živí to, že je to spoločenský človek. Musí sa stretávať s inými ľuďmi. Či už ide do fitka alebo na rodičovské združenie, každé takéto stretnutie je príležitosť pre obchod. Úlohou je teda vytvárať si priateľov a známych a táto spoločenská funkcia mu potom generuje jeho biznis.

Žial profesia realitného makléra je na Slovensku často vnímaná mylne. Niekedy je to posledné útočisko neschopných. Inokedy miesto kam ľudia idú, pretože si myslia, že zarobia veľké peniaze. A to sú tí, ktorí zlyhávajú ako prví.

Poslanie makléra však netkvie ani tak v peniazoch alebo provízií, ale v tom, že sa môže pozitívne dotknúť života ľudí. Poslaním a úlohou je vytvoriť klientovi nový domov. Tým, že ho maklér úspešne prevedie celým realitným procesom, zásadne zmení jeho život. Potom môžu byť  vedľajším efektom toho celého sú i peniaze, ale opakujem, že tie nie sú prvoradou motiváciou správneho makléra.

Táto profesia vám vie poskytnúť pocit šťastia a uspokojenia. Ako hovorí psychológia, ľudia so širšími sociálnymi kontaktmi sú šťastnejší a dlhšie žijú. A to je presne prípad tejto práce. Povolanie makléra by teda malo byť celoživotným poslaním.

Keď zvládnete všetky techniky a prijmete túto profesiu za svoje poslanie, začne sa dostavovať pocit spokojnosti. Vašou motiváciou už nebude najbližšia provízia ani celoročné výsledky, ale to, akým smerom sa bude vyvíjať váš život.

Som presvedčený , že vtedy z toho začne benefitovať i celý trh, pretože makléri s takýmto prístupom, históriou a filozofiou, majú v práci oveľa lepšie výsledky a posúvajú celý trh vpred.

Väčšina realitných maklérov na Slovensku funguje ako vlci samotári. Buď tak už začali alebo odišli z kancelárií, kde nemali dostatočnú podporu a priestor na zlepšovanie sa. No na to, aby išlo o celoživotné poslanie, podľa mňa sám človek nestačí. Potrebuje byť súčasťou tímu. Je to podobné ako pri športe, napríklad cyklistike, keď pretekár dosahuje oveľa lepšie výsledky, keď je v tíme. Maklér sa môže s kolegami radiť napríklad ohľadom techník, ale rovnako sa i povzbudiť v ťažších časoch, keď sa mu nedarí a jeho kolega naopak zaznamenáva úspechy. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico zostáva lídrom Smeru, delegáti podporili aj Kaliňáka

Premiér Fico a minister vnútra kritizovali na sneme aj médiá.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?